Tidsuppfattnings test = 0 poäng

Då har testet ägt rum. Resultatet blev 0 poäng. Hon fattar inte ett skit, eller jo hon uppfattade direkt vad första frågorna skulle ha för svar, så det höll hon sig till sen hela testet ut. Så mönster fattar hon, bilder också men inget annat. :-( Skönt att få det bekräftat, men samtidigt blir man ju ledsen för hennes skull. Man kan ju inte låta bli att jämnföra henne med andra 6½ åringar. Filippa förstår inte ens vad kort tid-en minut-snart är, medan andra sexåringar sitter och skriver önskelistor till tomten som kommer om 24 dagar när kalendern är slut :-/  T.om vår tvååring börjar förstå mer än vad filippa gör. Det smärtar att se.
Var på nyårsfest på grannarnas gård, för första gången skämdes jag lite grann över Filippas udda beteende. Ibörjan var hon relativt blyg och skötsam, men ju mer hon började gilla personerna så blev det närgånget, smeka på händer, ben och i håret på folk. Klängde på grannherrn som en ranka, och hon överröstade alla andras röster, ville vara i fokus. Svarade inte rätt på frågor och hade svårt att "smälta" in eftersom hon var det enda barnet.
Usch, man ska inte skämmas men hon var riktigt annorlunda och jag kände inte personerna innan festen. Nästintill pinsamt faktiskt. För mig är det så uppenbart att något är fel, medan blickarna jag fick mer var tankar om ouppfostran och slöa föräldrar. Direkt efter raketerna gick jag hem, ville inte vara kvar längre än nödvändigt. :-(
Ser inte fram emot skolstart igen, för varje dag som går lär sig dom andra barnen saker, medan Filippa är kvar på ruta 1. En dag kommer hon förstå, den dagen vill inte jag bevittna. Stackars lilla flicka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0