Positiva memo

Efter att ha blivit så illa berörd över utanförskapet jag bevittnade idag, så har jag malt allt bra med filippa. Min lilla gumma. Så jag tänkte rada upp dom här så jag aldrig kan glömma det, och att ni även får ta del av den underbara tjej som finns där bakom autismens filter.
-Allt som oftast sprudlande glad! Gladast i världen av en inslagen sockebit!
-Helt oberoende av tid och rum, nuet är livet.
-Kameleont i social sammanhang, önskar att jag hade en del av den förmågan.
-Ser inte hemskheter i situationer eller folk.
-oändlig energiresurs.
-Lättlärd som tusen
-Idiotsäkert minne i bilder. Kommer ihåg allt!
-Musiken är hon duktig på, var mer säker i texter förr men fortfarande oerhört duktig att fånga upp s-ljud och vokal-ljud i engelska låtar.
-Urusel på att leka kurragömma, ropar alltid Här är jag! hahaha så fånigt gullig
-Älskar att bada och har nu lärt sig tvätta håret! Jippi
-Skrattar så hjärtligt och medryckande.
-Cykling är hon en riktig fena på. Uthållig som få.
-Vill så gärna härma mamma och hjälpa mamma med vagnen, bebis osv. Blir ofta fel, men vill hjälpa.
-Hon saknar sin farfar så otroligt mycket, inte för att just det är bra, men bra att hon ändå har kommit till älska-någon stadiet samt förmågan att sakna någon. Hon kan börja gråta lite varstans, vilket också är något jag gillar. Att hon är i någon slags kontakt med sina känslor.
-Hon vill inget illa (tror jag) men hon är så roligt klumpig. Snubblar, ramlar, tappar och ser helt oförstående ut "hur hamnade jag här" hihi.. liie söta F

Hon är ju en stor tjej med mycket energi, som inte vill någon illa. Hon är bara så jävla glad och oförstående till hur vi andra uppfattar henne. Kan vara riktigt jävla jobbig, pain in the ass. Men jag tror inte att andra märker det, så hur kan dom då tycka hon är jobbig? Det går över mitt förstånd. MIn glada lilla klumpeduns.. Inte kan dom väl ogilla henne? Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0