Cant stop think about it

Nu är jag inne i en grubblande period. Kan inte riktigt sluta tänka på McDD-syndrom. Förstår egentligen inte varför jag vill ha svar, jag vet ju ändå vad som är fel. Jag vet att jag inte kommer få mer eller mindre hjälp med "rätt" diagnos. Finns ingen egentlig anledning att tänka på det. Men jag kan bara inte låta bli.
Eftersom det är så mycket som är "fel" iofs autismsyndrom. Min dotter har inte problem med det social på ytan. Min dotter kan tänka ut saker och manipulera. Min dotter skadar sig själv och andra. Hon har bisarra tankar och uttryck som påminner om en psykopats. Hon är inte autistisk på många sätt. Och tyvärr fungerar inte skollagen om att varje barn ska få en skolgång som är anpassad efter individens behov. Säger man att hon har autism så blir reaktionen: aha okej, men autistiska barn har vi haft lite erfarenhet av. Och sen när de träffar henne och hon kör sitt spel, så blir reaktionen: men nä, det är inget fel på henne, jag trodde ni sa att hon var autistisk.

Det blir så fel! Om man istället skulle säga en okänd diagnos, så kanske folk skulle lära sig om diagnosen utan förutfattade meningar. Tror Filippas förutsättningar att bli sedd för den hon är, skulle förbättras om man kunde skippa ordet autism. Filippa har inte autistiska problem som  det mest besvärande, det är hon som är sin största fara. Och jag är livrädd för att hon en dag har så läskiga tankar och sned verklighetsbild att hon utvecklar psykotiskaproblem. Då är det liksom försent. =(

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag förstår att du vill få rätt diagnos, det borde ju underlätta för er att ni kan säga vad hon har, så jag tycker inte att du ska ge upp.

2011-06-09 @ 22:50:18
URL: http://giftigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0