Sex år!

Min lilla dotter har fyllt sex år! Hon är stora tjejen ju! Hon är så sjukt nöjd och säger nästan varje dag, nu är jag ju sex år.. Så det känns undernbart. Jag köpte lite tjejprylar till henne som presenter. Parfym, smink, keps, hårband, eget balsamspray. Och sen så hjälpte hennes farmor oss ekonomiskt så vi kunde köpa en fin loftsäng.
Medan jag lurade mig med Filippa till affären så skruvade pappa upp sängen och fina gardiner, sen gjorde vi en överraskning! Först var det ju hemskt, hon vågade inte gå in i rummet. Ville absolut inte titta. Men sen när hon såg sin nya häga säng, så var det värt varenda krona och svettpärla!! SÅÅ GLAD! Första dagarna gick hon upp och vilade i sin nya säng! Och hon har sovit längre på morgonen. Tror hon gillar den! *fniss*
Det som var lite synd var att detta var på midsommardagen och ingen kom på besök. Men Filippa var glad ändå och på något sätt kände jag mig inte lika besviken som jag först var. Såg ju att Filippa blev lite ledsen när man sa det, men det är inget hon tänkt på efteråt. Så det är skönt att hon inte riktigt förstod vad som hände.

För övrigt har vi det tufft just nu eftersom vi har sommarlov! Jag avskyr lov, lediga dagar osv. Det blir så fel, och nu är det ännu svårare att försöka förklara när hon börjar lekis. Det är två okända begrepp för henne. Hon vet inte vad hon ska förvänta sig om lekis och hon vet inte när höstterminen börjar. Otroligt jobbigt. Får ta några milstolpar i taget. Först var det "efter att du fyllt år", men då kom frågan dagen efter "är det lekis idag"
Sen fick vi säga "när vi varit lediga ett tag" "efter bebis har kommit" "efter pappa har haft semester"
Så svårt för henne när hon är ett kontrollfreak. Men jag älskar henne ändå, min stora flicka!

Kommentarer
Postat av: också dotter med autism!

Gör ett schema som hon kan göra ett kryss för varje dag, och så kan ni räkna tillsammans! Det funkade på min dotter. varje morgon ritade hon ett kryss över dagensdatum och så pratade vi om det :)

2011-08-05 @ 21:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0