sammanhangs-problematik

Idag har det varit extra tydligt om att Filippa inte kan se sammanhang i situationer. Ska dra några exempel.
Vi kollar på bolibompa och Evas funkarprogram. Jätte spännande tyckte jag, hon förklarade om olika specialeffekter på film. Hon gjorde latexformar som skulle föreställa sår på armen. Hon målar med röd färg och låtsasblod. Men det enda Filippa reagerar på är att Eva andvänder samma sked som vi har hemma. Hon såg inte vad mer som hände, hon var fast vid att skeden såg likadan ut som våra.

Sen, fortfarande bolibompa, denna gång en flicka som sitter och sjunger om att hon har slagit en kille idag i skolan. Hon visste att man inte skulle slå någon, hon ville be om ursäkt med vågade inte osv.. Filippa blir arg i mitten av låten.. "mäh.. hon är ju ingen kille, varför säger hon kille när hon är tjej"
Ja då har hon missat alla andra ord i sången.

Jag börjar bli orolig för hennes intelligens nivå faktiskt. Ibland verkar hon riktigt klipsk, men alltså ibland är ju hur tokig, virrig som helst. Nästa fredag ska Hab komma hit och då ska jag skrika om kompletterande utredning och eventuellt om ad/hd utredning också. Någonstans måste jag veta hennes förtåelse-nivå innan jag kan ställa krav på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0