död och sorg.

Nu vet jag i och för sig inte hur andra barn reagerar på döden och hur de hanterar sorgeprocessen. Men Filippa har förlorat några betydelsefulla människor den senaste tiden. Den främsta är Farfar, älskade farfar har gått bort. Och hon är såå ledsen. Vissa stunder är det nästan självklart att farfar har dött eftersom han var så sjuk. Och andra stunder är hon så ledsen över att han inte kan hälsas på. Och hon tänker dessutom på farmor som nu är ensam. Hon sitter i vilken situation som helst och blir ledsen, gråter, sörjer och vill vara ensam, ifred.
Jag tycker det låter så vuxet tänkt. Just att hon tänker så moget, på sig själv och den som är ensam kvar efter farfar.
Jag tycker så synd om henne. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det här. Ska jag uppmuntra hennes sorg, eller ska jag avleda och prata om annat? Eller ska jag försöka förklara den enklaste förklaringen om himmelen varje gång hon blir ledsen. Eller ska jag bara var tyst? Jag tycker det är så jobbigt att se henne ledsen och helt förstörd över att hennes idol Farfar är borta. :-(

Kommentarer
Postat av: kattis

hej, tråkigt att jag hamna just på detta inlägg, men läste att du hade ett extra bröst under vänstra bröst. De har jag med, blev så förvånad när jag lästa att du fått mjölk, hört talas om de men trodde inte på de. Jag har precis fått veta att jag är gravid och oroar mig just för detta. Lite mer info hade varit asnice :P

2010-12-21 @ 20:21:56
URL: http://hedstrom.blogg.se/
Postat av: kattis

halloj, jag har en "körtel" om man säger så, en liten klump, samma som i vanliga bröst. Såg att din ser annorlunda ut än min, Tyckte din ser mer ut som ett födelsemärke, jag har formen precis som en bröstvårta. sen är den nedanför bh bandet.

och JA jag har känsel och den gör jävligt ont ibland. Speciellt vid mensen. ajaj =)

jaså? grattis, är i v8 :P och jag mår prima, har hört värsta skräck historien av mamma "du kommer inte kunna gå, bara ligga å spy" haha tack mor, men har inte känt av nått sånt än. peppar peppar

2010-12-22 @ 19:12:47
URL: http://hedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0