mammas klagan

Jag har fått frågan om varför jag skriver så "mindre charmiga" saker om mitt barn på internet.
Tillåt mig svara!!
Varje dag, varje timme och minut, håller jag skenet upp och gör allt som ska göras och lite till! Jag kan inte skrika ut min frustration mot Filippa. Kan inte heller prata med vänner eller släktingar eftersom ingen av dom har en dotter med autism.
Därför har jag skaffat mig ett forum där jag kan spy ut hur trött jag är på autismen. Hur sjukt trött jag är på att inte räcka till! Man ska le och vara pedagogisk, man ska vara en bra förälder och man ska vara förstående. Man ska vara intresserad ovh engagerad. Du anar inte hur mycket energi från mig som går åt till endast Filippa och hennes förbannade tillstånd. Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få en barn som t.om är speciell inom det speciella.
Ibland önskade jag att hon var "riktigt" "steroetypiskt" autistisk, vore enklare att få svar från andra föräldrar eller habiliteringen. Nu känns det som att allt man gör är någon jävla gissningslek, funkar det här? NÄhä! Men det här då? Nänä, vad kan vi mer prova på.. hmm nä vi får prova att göra som man gör med vanliga barn.. Nähäää inte det heller.
Det är ju idiotiskt så mycket som man provat som inte funkar. Och jag begär inte att Filippa ska bli någon prinsessa på slottet som är fin i kanten. Det ända jag begär är att hon har en grundlydnad. Vilket inte finns idag.

SÅ.. det är därför jag skriver här! Främst för att få ur mig allt jag känner! Istället för att svälja och svälja, för att eventuellt senare explodera här hemma och drabba någon av kidsen.
Och också för att kanske få kontakt med någon som liknande situation, vilket jag faktiskt fått.
Och en annan anledning är också att få dom i närhet en liten inblick på hur vi har det, och det kan ge dom svar på varför jag, ibland, är helt förstörd mentalt.

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag tycker du är så stark och så duktig .. det är helt rätt att du får vädra dina känslor någonstans .. det är väldigt skönt för mig som är din vän att kunna läsa och förstå hur du har det (innerst inne) puss gumman ,, du vet att jag älskar dig

2010-08-24 @ 17:22:07
URL: http://giftigmamma.blogg.se/
Postat av: Therese M

Hej Linda!

De är första gg jag läser din blogg..o den är gripande, kunde inte sluta läsa. Du har all rätt o skriva av dig!! Tycker du verkar vara såå stark!!!Hoppas ni trivs i erat nya hus! :-)

Skickar en "styrkeboost" !

O fortsätt skriv! ;-)

2010-08-24 @ 18:31:59
Postat av: Kalina

Vännen, jag tycker absolut att du ska få skriva av dig utan att ha dåligt samvete. Andra föräldrar "klagar" ju till varann. Har du inte många att prata med är väl detta ett bra sätt att få ur sig. Det låter väldigt tufft, så du måste vara så trött som det låter i inläggen att du är. Känns så himmla trist att inte kunna göra nåt, sånt där kan jag ju inte =( Jag hoppas verkligen att du hittar nån hjälp nångång så ni får en mer stabil vardag! Massa kramar till er!!

2010-08-30 @ 15:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0